"Ridders & Prinsessen"


 
 

Waarover willen jullie kapoenen graag meer weten, leren, verkennen,..? Welk thema willen zij in de klas verrijkt zien? Vanuit dit standpunt hielden we een kringgesprek en kwamen tot enkele besluiten. Deze week (en de komende weken) werken wij rond het thema: ‘Ridders en prinsessen’.
 

Wat hebben wij deze week gedaan? (Week 1)
We starten de week opnieuw met een bewegingsuurtje met juf Lore. Wanneer we in onze klas aankomen vinden we een geheimzinnig briefje. Van wie zou dat zijn?!

 Ridder Florian heeft onze hulp nodig! Hij voelt zich verdrietig, hij is geen echte ridder en waar is zijn prinses heen?  Kunnen wij hem doorheen de week helpen?

 Aan de hand van informatieve prenten bespreken we wie ridders precies zijn, hoe ze eruitzien en wat ze doen.

Na al deze impressies is het tijd voor expressie! We gaan aan de slag met ecoline en wasco en maken een schild voor Ridder Florian.

 
 

Op dinsdag en woensdag leren we meer bij over kastelen aan de hand van informatieve prenten.
Om Ridder Florian op fleuren maken we gezamenlijk een groot kasteel. (Rondom de poppenhoek).

We spelen het spelletje ‘Carcassonne’, waarbij de ridders en prinsessen de wegen proberen terug te vinden. Een uitstekend spelletje om op de ruimtelijke ontwikkeling te oefenen!

We sluiten de dag af met het bewegingsliedje ‘Ik ben een prins, ik ben een prinses.’ En luisteren elke dag naar een verhaaltje van Ridder Florian – Marjet Huiberts & Philip Hopman.

Extra foto's doorheen week 1:
We maken een eigen schild met wasco en ecoline.

Contractwerk!

Natekenen van een kasteel (stappenplan).


Wat hebben wij deze week gedaan? (Week 2)

Thema 'Bomen', samen met juf Aaike (Stagiaire).





Selfie!! ;-) (Foto's volgen later)









Hiep Hiep Hoera Matteo!!







Smullen van het lekkers! Bedankt Matteo!!



Poseren voor de foto!

Buiten picknicken..





Wij maken er een heel fijne en leerrijke ridders & prinsessen-week van!

Juf Sandrina & de vriendjes van de groene klas!

2 opmerkingen: